TR EN
Seksoloji

Seksoloji

Eğitimi

26-27 Şubat 2022
18.00 - 20.00
Webinar
  • Katılımcı Sayısı
  • Kurs Süresi 2 Gün (2 + 2 Saat)
  • Ücret 300 TL
  • Sertifikasyon Katılım Sertifikası
  • Kurs Dili İngilizce Simültane Tercüme
Woet L. Gianotten

Woet L. Gianotten


Jinekolog ve Seksolog

Woet L. Gianotten, Hollandalı emekli bir medikal doktor-psikoterapistidir.

Kariyerinin ilk 9 yılının; 1 yılı cerrahi stajı, 3 yılı jinekoloji ve 5 buçuk yılı Batı ve Doğu Afrika’da tropikal doktor olarak çalışarak geçti.

Bir jinekolog olarak eğitim alırken seksolojiden o kadar etkilendi ki, bu alanı bıraktı ve kariyerini seksolojiye çevirdi.

Bu alanda yavaş yavaş; kronik hastalıkların, kanserin, tıbbi müdahalelerin ve fiziksel bozukluğun seksüel bozuklukların gelişmesi ve devam etmesi için önemli nedenler olduğunu ortaya koyan tıbbi seksoloji üzerine yoğunlaştı.

Emekli olana kadar Rotterdam ve Utrecht Üniversitesi Tıp Merkezlerinde Tıbbi Seksoloji Kıdemli Öğretim Görevlisi olarak görev aldı. Emekli olduktan sonra fizyoterapi ve rehabilitasyon seksolojisinde çalıştı.

Öğretmeyi seviyor ve Varşova (Polonya), Ghent (Belçika), Grimstad (Norveç), Budapeşte (Macaristan)’deki ESSM Cinsel Tıp Okulu’nda mesleki seksoloji kurslarında ve Interlaken(İsviçre)’deki Almanca dilindeki ‘Pelvik Taban Fizyoterapisinde Master Kursu’nda misafir profesörlük yapıyor. Hollanda’da onkolojik fizyoterapi, geriatrik fizyoterapi ve pelvik taban fizyoterapisinde master kurslarında seksoloji öğretiyor.

KURS İÇERİĞİ

Türkiye’de bir ilk olacak online, interaktif bu eğitimde kadın ve erkek cinselliğine bir Jinekolog ve Seksolog olan Woet L. Gianotten’in gözünden bakılacaktır. Cinsellik; yalnızca pelvik taban rehabilitasyonu ve çeşitli ilaçlarla müdahale edilemeyecek kadar karmaşıktır ve hastalara verilecek öneri ve eğitimler de bir o kadar önemlidir.

Bu eğitimde seksolojinin ne olduğu, cinselliğe nasıl müdahale ettiği deneyimli bir medikal seksolog tarafından anlatılacak, sonrasında öğrenilen bilgilerin pratiğe daha kolay geçirilmesi için katılımcılar arasında role-playing yapılacak ve eğitimde öğrenilen teorik bilgilerin pekişmesi sağlanacaktır. Yapılacak olan bu interaktif çalışmanın ardından eğitmen, katılımcılara yaptıkları değerlendirmeler ve önerdikleri tedaviler hakkında geri bildirimde bulunacaktır.

Eğitim Öncesi

(Katılımcılara 2 hafta önceden gönderilecek materyaller)

· Katılımcıların Cinsellikle İlgili Fikir ve Tutumlarına Dair Bir Anket 

Kendileri ve partnerleriyle tartışmak için

· ‘Sağlık Çalışanları İçin Cinsellik’ Konulu Bir (Türkçe) Metin

Eğitimin 1. Günü

· Bir PowerPoint Sunumu

‘Sağlık profesyonelleri için cinsellikle başa çıkmak’ konulu bir giriş.

Cinselliği etkileyebilecek çeşitli faktörler. 

Cinsellik neden önemlidir?

            ‘İnsanlar neden seks yapar?’

            ‘Cinselliğin sağlığa yararları’

Bazı kadın-erkek farklılıkları.

Cinsel işlev için fiziksel ve duygusal olarak ne gereklidir?

· Klinik Vakalar Üzerine Küçük Grup Tartışmaları (break-out rooms ile) 

Vakalar; cinselliğin etkili olduğu fizyoterapi vakaları veya fiziksel sorunların cinselliği etkileyebileceği vakalardır.

· İki katılımcıdan oluşan gruplar halinde role-playing

Bu alıştırma, hastalarla ‘cinsellik konuşmayı’ daha kolay öğrenmeyi amaçlamaktadır.

Role-playing; çevrimiçi olarak yapılacaktır. Her öğrenci bir diğer öğrenciyle bağlantıda olacaktır. Bu nedenle birbirlerinin telefon numarasını bilmeleri gerekir. Role-playing alıştırmaları görüntülü arama yoluyla yapılacaktır.

Her grup bir “hasta” ve bir “uzman”dan oluşur. Rol ekranda gösterildiğinde, ‘uzman’ gözlerini kapamak zorundadır. ‘Hasta’ rolü okur.

Sonra ekran kararır ve uzmanın cinsellik hakkında soru sormak için 4 dakikası olur.

Zaman dolduğunda hasta, uzmana geri bildirimde bulunur.

Daha sonra roller değişir ve ekrana başka bir rol gelir.

Role-playing’in  ardından genel bir geri bildirim olacaktır.

Eğitimin 2. Günü

· Bir PowerPoint Sunumu

‘Fizyoterapi popülasyonunda cinsel rahatsızlıklarla nasıl başa çıkılacağı’ hakkında bilgi

Cinsel işlev problemlerini önleme ve tedavi etme

· Klinik Vaka Çözümleme Üzerine Küçük Grup Tartışmaları (break-out rooms ile)

Hem bir sorunu ‘tedavi etme’ üzerine

Hem de bir sorun olduğunda verilecek ‘bilgi/eğitim/öneri’ üzerine         

· İki katılımcıdan oluşan gruplar halinde role-playing

 Bu rollerle katılımcılar, tavsiye vermeye yaklaşacaktır.

Role-playing’in  ardından genel bir geri bildirim olacaktır.

 Sorular yanıtlanacaktır.

· Bir ‘master class’ ile Kapanış

Bu eğitimle ne yapmayı düşünüyorsunuz?

Örneğin: ‘Önümüzdeki 2 ay içinde hastalarımın en az %20’si ile cinselliği tartışacağım’

    BANKA Hesap Bilgilerimiz

    Denizbank
    Medifit Medikal Sağlık
    TR08 0013 4000 0110 5380 5000 01


    KAYIT ve DOSYA GÖNDERME FORMU